Geçenlerde kahve makinesi yine akşamdan kalma bir suratla bana baktı. Çalışmıyordu. Eski ben olsaydım, hiç düşünmeden çöpe atar ve yenisini sipariş verirdim. Ama 2026'nın bu ortasında, her şeyin ucuz ve hızlı tüketildiği bir dünyada, durup bir saniye düşündüm. Neden hep yenisiyle değiştiriyoruz? Benim elimde o kahve makinesine veda etmek yerine onu yaşatacak bir tamir hikayesi vardı. Hiç düşündünüz mü, bozulan bir eşyayı tamir etmek aslında sadece cüzdanımıza değil, ruhumuza da iyi geliyor.
Neden Yenisiyle Değiştirmek Yerine Tamir Ediyoruz?
Eskiden berberde ya da bakkalda sohbet edilir, bozulan şeyler usta ellere emanet edilirdi. Şimdi ise bir alet bozulduğunda ilk refleksimiz